pátek 21. srpna 2015

(Recenze) Svůdné nebezpečí // Wendy Higgins

 Svůdné nebezpečí

(Sweet Peril)
Nakladatelství: Albatros Media - Cooboo (2014 // originál 2013)
Žánr: YA, Sci-fi, Fantasy

Autor:


Wendy Higgins
Narodila se na Aljašce a žila se svou rodinou na pěti různých vojenských základnách, nakonec se usadili ve Washingtonu. Chodila do George Mason University, kde získala bakalářský titul v oboru tvůrčí psaní a také navštěvovala Radforf University, kde získala magisterský titul. Jeden čas se živila jako středoškolská učitelka angličtiny. Nyní žije s manželem a dvěma dětmi ve Virginii.

Web -
"Máme něco, co démoni nemůžou pochopit. Vidí lásku jako slabost, ale to se pletou. Láska nás drží nad vodou. Láska nám dává sílu." (Anna, Svůdné nebezpečí)

Anotace:


Sedmnáctiletá Anna Whittová už překonala prvotní šok ze zjištění, že není obyčejnou smrtelnicí. Patří mezi potomky padlých andělů, nefily, a její osud předurčuje dávná věštba – právě ona má navždy zlomit moc démonů nad světem lidí. 
Otec Belial naštěstí stojí při ní, ale naoko musejí oba předstírat, že dál svádějí nevinné duše do temnot závislostí. Na otcovo přání začíná Anna s kamarádem Kopanem cestovat po světě, aby dali dohromady stejně smýšlející nefily. Jejich cesty jsou riskantní, ale na Annu číhá ještě další nebezpečí. Nedokáže zapomenout na Kaidana a její poslání ji nakonec nevyhnutelně zavede i za ním. 

Dokážou oba odsunout stranou touhu a soustředit se na boj proti zlu? A je jejich láska vítězstvím hlubokého citu nad démonickou přirozeností, nebo jen dalším úskalím, které jim do cesty postavil osud?


„Přinesl jsem ti dárek.“ Vyčkávavě jsem se na něj zadívala. 
„Ale ještě ti ho nedám,“ dodal. Protáhla jsem obličej.

Podle mého:

Druhý díl příběhu nezklamal, ale ani přehnaně nenadchl. Je to přesně typické prodloužení příběhu, než nastane "ten" osudný den D, který je ve Svůdném zúčtování.

Co se mi strašně na knize líbilo, že autorka si stále pohrává, jak hrdinka dospívá. Anna již není taková naivka, už ani není takový cíťa a dokonce je z ní královna mejdanů - díky jejímu hříchu, ale přesto si Anna tuto pozornost užívá. Je vtipná, milá, drsná, "pracovitá", ale přesto je stále zamilovaná do Kaidna Rowe.
Jo to je ten hezoun z první knihy. Tenhle miláček se ze začátku příběhu moc neukazuje. Část, kterou my holky očekáváme nejvíce, najdeme až v půlce knihy. Mezi tím nám Anna udělá pár seků, jako líbání se s klukama na různých akcí a nebo dokonce malá muchlovačka s Kopem. Není ani divu, že byl Kaie rozčílený což dovedlo k zajímavé hádce mezi ním a Annou (ale notak, žádný spoiler!). Ale nakonec se vše samozřejmě urovná a my můžeme číst krásné chvíle mezi těmito dvěma zamilovanými. Myslím, že nejedna holka bude Anně závidět.

Nikdy nezapomenu na ten pohled - pohled na to, jak se náš přítel a spojenec, ten mladík tak plný života a síly, proměnil v neživou hmotu. 

Ale dokud Anna nebyla se svým Kaiem, cestovala společně s Kopem, aby získala spojence. Nemusím ani říkat, jak bylo vzrušující tyto části číst, ale občas jste i narazili na část, kde se prostě neobejdete bez zasmání. Například, když vycestovali do Anglie, do Londýna za dvojčaty Marnou a Ginger a tady máte malou ochutnávku:


Pohrdavě si odfrkla. „Co mi asi tak můžeš závidět? Třeba toho hajzla našeho otce, co nám nedovolil jít na univerzitu, protože nikde neotevírají magisterský obor dě*ka, i když jsem se vždycky dokázala všechno naučit úplně sama? Nebo mi závidíš, kolik manželství se mi poslední rok povedlo rozvíst?

„Ne“ namítla jsem mírněji. „Závidím ti, že jsi tak silná navzdory tomu všemu. Kéž bych dokázala mluvit tak otevřeně jako ty, kéž bych taky lidem nedovolila, aby se mnou manipulovali. Ty si od nikoho nenecháš nic líbit. A taky...“ Sklouzla jsem pohledem do véčkového výstřihu jejího těsného svetříku. „Taky ti závidím tvoje prsa.
 ....
„Tak pojď chudáčku.“ Marna ho chlácholivě poplácala po rameni a nalila mu šálek čaje. „Je mi líto, že musíš poslouchat zrovna tohle plácání. Ty s tvým mozkem.


A co mě z knížky úplně odrovnalo, že jsem se dobrých 5 minut válela na posteli a brečela smíchy:
„Chceš se ke mně přitulit b-btouku?“ zeptal se Kaidana. Jedině Blake dokázal žertovat za noci, jako byla tahle. A jedině jemu to prošlo. 
Kaidan zavrtěl hlavou a svlékl se taky do boxerek. Viděla jsem, jak ho napětí konečně opouští.  
„Kámo, jestli ucejtím, jak mě něco zezadu tlačí...“  
„Bez obav,“ Blake se suše zasmál. „Myslím, že nádobíčko mi umrzlo a odpadlo.


Je fakt, že se několik otázek, které vyplynuly ze Svůdného zla nyní díky S. nebezpečí zodpověděli. Ale jak každý nejspíš mohl čekat, přibyli zase jiné otázky. Otázky typu: Jak tohle asi skončí? Povede se jim knížata zničit? No na tyhle odpovědi si musíme přečíst 3 část příběhu a to Svůdné zúčtování.

Svůdné nebezpečí je druhá kniha ze svůdné trilogie. Přestože se mi kniha velice líbila, stále jsem tam nacházela místy pár chybiček.





Zdroj: Databazeknih &



Žádné komentáře:

Okomentovat