(Recenze) Jsem roztříštěná // Tahereh Mafi

Jsem roztříštěná

(Shatter me)
Nakladatelství: Albatros Media - Cooboo (2011 // originál 2013)
Žánr: Sci-fi, Fantasy - romány

Autor:

Tahereh Mafi

Tahereh se narodila r. 1988 v malém městě kdesi v Connecticutu, v současné době ale žije v Orange County v Kalifornii, kde pije příliš mnoho kofeinu a zjisťuje, že počasí je na její vkus až moc dokonalé. Pokud zrovna nečte žádnou knížku, můžete ji načapat při čtení bombńových obalů, kupónů nebo starých receptů. Shatter Me (Jsem roztříštěná) je její první román, který bude mít dvě pokračování - druhý díl je Jsem zlomená a třetí je Ignite Me(Jsem rozohněná). Hotová je jedna novela, autorka plánuje ještě další dvě.

Nechci být pro nikoho nikým, chci být jen sama sebou

Anotace:

(Jsem prokletá.) Mám dar.
(Jsem zrůda.) Jsem víc než jen člověk.
(Můj dotek je smrtící.) Můj dotek znamená sílu.
(Jsem jejich zbraň.) Budu se bránit.

Nikdo neví, proč je Juliettin dotek smrtící, ale Obnova s ní má své plány. Chtějí ji použít jako zbraň. Ovšem Juliettina představa je úplně jiná…

Cítím, že v jeho náruči můžu být přesně tím, čím chci.

Podle mého:

Oh můj bože! Tohle je tak úžasný příběh. Hlavní hrdinka Juliette má jednu, velmi zajímavou, ale ničící schopnost. Její kůže je smrtící, ale co se stane, když poznáte kluka na kterého vaše "dotyky" neúčinkují a vy konečně můžete obejmout nějakou osobu? Poprvé zjistíte, jak příjemný je obejmutí nebo pouhé držení za ruku. My to bereme jako samozřejmost, ale Juliette ne... je to pro ní něco úplně nového.

Začínám se cítit dobře a to je důvod k panice.

Strašně se mi líbí , jak autorka právě tyto pocity popisuje. Je neuvěřitelné, jak se po pár čtení dokážete do příběhu vžít a dokážete si představit situaci. Příběh je velmi čtivý, já osobně jsem knihu přečetla jedním dechem. Možná je to i tím, že kniha má příjemných 287 stran, čehož jsem se po pravdě vlastně bála. Očekávala jsem ,že buď bude příběh až moc akční a že na vás bude všeho moc a nebo naopak, že se v příběhu nebude dít nic a vy se budete nudit. Příjemně mě překvapilo, že příběh nebyl ani unáhlený, ale takový poklidný s kapkou akčnosti, že když jste se začetli tak vám to přišlo až moc reálné.

Co mě se neuvěřitelně zalíbilo, jak v knize byli přeškrtané slova nebo dokonce celé věty. Jedna strana je celá popsaná jednou větou, která obsahuje tři slova "Já nejsem blázen", které jsou přeškrtané. Vypadá to zajímavě, je to originální a občas se při tom pobavíte.

„Tvrdil jsi přece, že se nemůže nikoho dotknout.“ James si mě podezřívavě prohlíží.
„Nemůže.“
„Kromě tebe?“